Bonaire, de Nederlandse Carribean 25-juni-13 16-juli-13

22 augustus 2013 - Bonaire, Nederlandse Antillen

Bonaire

In Bonaire zijn we een goede vriend op gaan zoeken; Robbert. Hij woont hier nu ongeveer sinds een jaar. We konden mooi bij hem in zijn villa wonen! Elke dag hebben we een beetje gesnorkeld. Op een gegeven moment moest Robbert weer aan het werk en zijn wij met 2 Nederlanders van ergens in de 50 (die we in de kroeg hebben ontmoet) een dagtripje gaan doen naar het nationaal park. Het lijkt op een soort woestijn vol met cactussen, flamingo’s, geiten, ezels, leguanen en andere reptielen. Overal langs het strand waren snorkel punten. Na heel de dag in het water gesnorkeld te hebben waren we moe en verbrand.

Tijdens het snorkelen in Bonaire hebben we de egale ray gespot, echt een mooi beest die als een ruimte schotel door het water zweeft. Ook hebben we veel barracuda’s gezien, dat zijn vissen tussen de 1 en 2 meter met een grote bek vol tanden die hun territorium willen bewaken. Elke keer wanneer Bennie en ik het water in gingen kwam er meteen een Barracuda kijken, wat we daar aan het doen waren. Wanneer we waren goedgekeurd werden we weer met rust gelaten. Bennie heeft ook nog 5 sting ray’s gespot.

We hebben veel gefeest en ‘s avonds keken we …………… braking bad!! Beste serie ooit, iedereen downloaden!

1. Petra:
    23 augustus 2013
    Ha Milou,
    Je maakt me behoorlijk jaloers met die snorkeltrips!
    Geniet er van.
    Groetjes Petra
  2. Bert Ars:
    23 augustus 2013
    Wat een mooie belevenissen allemaal veel plezier