Filipijnen, inhaalslag deel 2, Clark, Peurto princessa, Porto Barton, San vicente

22 februari 2013 - San Vicente, Filipijnen

15 februari zijn we naar de Filippijnen gevlogen, naar Clark, dit is net naast de hoofdstad Manila, we hebben hiervoor gekozen
omdat Manila gevaarlijk schijnt te zijn. Hier hebben we op het vliegveld geslapen (op een bankje) en zijn we doorgevlogen naar Peurto Princessa,
de hoofdstad van Palawan, Porto Princessa. Eerste indruk, enorm veel tuktuks en ontzettend aardige mensen! en het fijne van deze mensen is dat ze
perfect engels spreken. In de avond zijn we naar de duizenden vuurvliegjes gaan kijken op de rivier, ze verlichten de bomen en het
ziet eruit alsof ze vol zitten met knipperende kerstlampjes, erg rustgevend.

Na 3,5  maand azie is de filippijnen erg verfrissend het voelt aan als een mix tussen aziaten en latino's, waarschijnlijk
omdat het 300 jaar een spaanse kolonie is geweest. De huisjes, of vaak ook wel hutjes,
zien er kleurrijk uit en er is vaak moderne engelstalige of spaanse muziek te horen!

Na Peurto Princessa zijn we naar Port Barton gegaan, met een afgeladen jeepney (grote legertruck zie foto) door de slechte weg hebben we twee keer een
band lek gereden. In Porto Barton zijn we gaan island hoppen en hebben we wat gesnorkeld, totdat
er een lichte typhoon ons mooi zonnig weer kwam verstoren. Om dit soort dingen in de gaten te houden hebben we een lokale sim kaart aangeschaft.

Nu (21 februari) zijn we in San Vicente helemaal afgezonderd van de buitenwereld of de touriste route. Vandaag op het grootste strand
van Palawan gechilled, een 14 km lang tropisch paradijs :) De enige bezoekers die bij ons op het strand zaten zijn varkens en honden.
Het is wel wennen om niet altijd elektriciteit beschikbaar te hebben, deze wordt opgewekt met een generator en in de meeste dorpen is er
van 6 tot 11 elektriciteit.

Allemaal de groetjes,
Bennie en Milou

1. Astrid:
    22 februari 2013
    Leuke verhalen weer! Jullie maken daar wat mee zeg:-) Maar ik heb nou ook wel weer zin om jullie te zien hoor:-) Geniet ervan he! Xxxxx As
  2. Beppie:
    8 maart 2013
    Nou bennie weer heel wat meegemaakt zo te lezen. Genieten jullie er nog maar lekker van. Vooral van het goede weer. Hier is het feesten weer redelijk voorbij en het mooie weer ook. Gaat van de week weer lekker vriezen, nou ja, lekker? Tot gauw horens weer met vele groetjes van ons
  3. Will van de Ven:
    16 maart 2013
    Nou milou en Bennie, wat maken jullie leuke dingen mee zeg.
    Rik is inmiddels ook al aan het reizen, heeft Thailand al een maand gehad, en zit nu al meer dan 2 weken in laos, gaat over een week naar Cambodja, dan Vietnam, Maleisië en Borneo. Vind het ook geweldig.!!!Leuk om jullie reisverhalen te lezen,
    Geniet ze nog, wij werken wel.