Ho Chi Minh City en de Delta tour

24 november 2012 - Ho Chi Minh City, Vietnam

14 nov zijn we aangekomen in de grootste stad van Vietnam, Ho Chi Min City ofwel Saigon met ca 8  miljoen inwoners. Hier zijn we naar het tropisch ziekenhuis gegaan voor een laatste check up voor rabiës en alles was goed, waar de krampen vandaan komen weten ze niet, maar in ieder geval niet van rabiës!

Deze stad kort samengevat, lekker eten, straatverkopers, neon uithang borden, gehandicapten mensen, kinderen vanaf 3 jaar die tot 4 uur ‘s nachts op straat werken (en je slaan als je niks wil kopen) goedkoop en druk maar wel heel anders dan Hanoi. We hebben hier wat tempels en kerken bezocht en het regeringshuis waar we onze stalker Ben weer tegen zijn gekomen.

Hij zag er wel wat gehavend uit want hij is met zijn motor tegen 3 honden aangereden en lag van top tot teen open. Hierna hebben we luxe wat me zijn allen gedronken op 1 van de hoogste gebouwen van Vietnam, op een dakterras ( 10 dollar voor een cocktail). Maar wel super mooi uitzicht!

De dag erna zijn we naar een tempel geweest waar alle geloven zijn samengevoegd tot 1 geloof, ze onderscheiden zich van kleur maar ze bidden wel tegelijk samen. Dit is nu eens een goed voorbeeld van hoe het ook kan..

Hierna zijn we bij de Cu Chi tunnels terechtgekomen. Dit zijn nog de originele 200 km lange tunnels uit de oorlog, die de Vietnamezen gemaakt hebben om de Amerikanen te bevechten. Best indrukwekkend om te zien in wat voor kleine holletjes ze leefden. Om het zelf mee te maken zijn we door een tunnel van 100 meter gekropen die wat groter is gemaakt voor de toeristen, en dan is het nog heel krap..  Aan het eind van het park is een schietbaan en heeft Bennie geschoten met een AK-47.

De dag erna hebben we eindelijk koehandel materiaal gevonden :D want 2 vrienden van Bennie zijn ook in Vietnam ! Michiel en Gert ( niet de gert ;)) na uit eten 2 potjes koehandel en liters bier verder zijn we een karaoke bar gaan zoeken helaas hebben we die nooit gevonden maar we zijn wel geëindigd bij een zingende zwerver .. waar we nog wat bier mee hebben gedronken.

Met Michiel en Gert hebben we met zijn 4e een trip geboekt naar de Mekon delta,

Gechreven door Bennie

Dit is de grootste en belangrijkste rivier van Vietnam. Hij is ongeveer 5000 km lang en splitst zich in nog 6 andere landen. We zijn 3 dagen met een organisatie mee geweest en hebben verschillende activiteiten gedaan op de rivier, zoals: naar een drijvende markt, dit is een handelsplek voor boten op het water, we hebben een fruitboerderij gezien met exotische fruit, een lokaal dorpje wat op de rivier woont, in houten en golfplaten huisjes op hoge palen (elk jaar komt het water omhoog in de regentijd waardoor de huizen vaak onderwater komen te staan),

We zijn naar een klein lokaal snoep en noedel fabriekje geweest, in een honingmakerij en hebben thee en bananenwijn geproefd, dit is als voedingsmiddelentechnoloog natuurlijk helemaal top! :) we kregen een boottocht door de jungle en boottochten over de Mekong rivier. Heel leuk om te zien hoe iedereen van en op de rivier leeft.

Ook hebben we een krokodillenfarm gezien, voor een halve dollar mocht je ze bief aan een hengel voeren, super leuk dat hebben we natuurlijk gedaan.

De laatste dag zijn we naar een berg gegaan met een erg mooie tempel op een berg met uitzicht over Vietnam en Cambodia.

We hebben onze plannen nog iets gewijzigd we gaan morgen stukje terug naar Mui Nhe in Vietnam want een mooi strand schijnt te zijn.

Geschreven door Milou

1. Beppie:
    24 november 2012
    Hoi Bennie en Milou
    Wat een mooie foto's allemaal, en niet te veel cocktails hoor dat word duur zat zijn, prachtige gebruiken maar wel zonde om je geld te verbranden, jullie aardrijkskunde word goed aangevuld, Geniet er maar lekker van, ik geniet van jullie verhalen, vele groetjes van ons allemaal ronald richard jos en beppie
  2. BennieandMilou:
    24 november 2012
    hoihoi allemaal de groetjes terug.
    De cocktails zijn alleen daar zo duur in onze bar street zijn ze 70 cent en voor een emmer 1 euro 50. Dus dat houden we nog wel even vol!!
  3. Bert Ars:
    25 november 2012
    Het is geweldig dat alles zo goed gaat en je zoveel leuke en leerzame dingen meemaakt. Het leven van die mensen is zo totaal anders dat kun je je niet voorstellen als je er niet geweest bent.
    Zoiets vergeet je je hele leven niet meer.

Ja en wij zijn voor het eerst met de trein met zijn vieren ( Agnes Ad Betsie en ikzelf) naar de stad Groningen geweest 3 uur en 20 minuten heen en in dezelfde tijd terug toch ook wel leuk om een keer te doen. Maar het is natuurlijk wel heel iets anders dan jullie doen.

Heel veel plezier daar en hopelijk zien we snel weer fotos of leuke reisverhalen want dan maken wij er ook iets van mee.

Groetjes Pa
  4. Dirk:
    26 november 2012
    Dag Ben en Milou,

Echt tof om jullie avonturen weer te mogen lezen, met de foto's erbij krijg je toch zeker een paar procent mee van wat jullie daar allemaal wel niet meemaken :P al is dat dode varkentje toch wel een beetje bizar..

Hier begint het echt al op winter te lijken met korte dagen en lage temperaturen, niet veel soeps dus.

veel plezier, succes en ik hou jullie in de gaten.

groetjes Dirk
  5. BennieandMilou:
    27 november 2012
    Heej dirk,
    Naja binnenkort weer schaatsen dan ! :) ik moet dit jaar wel een nieuw nieuwjaarsfeestje gaan Zoeken ..
  6. Will van de Ven:
    4 december 2012
    Hallo milou, en Bennie

Leuk om te lezen, wat jullie allemaal meemaken. Ik laat het rik ook lezen, zodat hij weet waar het bijzonder is om naar toe te gaan. Wie weet komen jullie hem in februari in Tailland tegen. Aan de foto`s te zien, is het er wel om vol te houden.
    Milou zouden de krampen komen van de goedkope"Malaria"pillen!!!!!!Geniet ze, tot gauw.
    Groetjes Will
  7. Milou:
    5 december 2012
    Leukste plekken vietnam: ha longbay, hoi an, na thrang, mui ne, dalat, mekong delta en het eiland phu quoc. Hue is saai moet hij overslaan.
    Nee die malaria pillen hebben we nog niet ingenomen, dat gaan we over 3 dagen doen. !maar ik weet zeker dat ze echt zijn
  8. Arjan en Bob:
    9 december 2012
    Bars en Milou!

Mooie dingen daar, onwijs gaaf!
    Wat een leuk dagboek ;) Wij volgen.

Enjoy daar!!!! Vanes en Bob