Hoi An

11 november 2012 - Hoi An, Vietnam

na een busreis van 4 a 5 uur aangekomen in: Hoi an

Wouw wat is het hier anders vergeleken de rest van Vietnam.

Ruimte, mooie koloniale huizen, overal lichtgevende lampionnetjes, gezellige muziek, aardige mensen, straat stalletjes, markt, fietsen die veel te vol beladen zijn (maar dit hebben ze overal in Vietnam).

Raarste dingen die we hebben gezien op scooter of fiets: ganzen, varkens, koeien, hele winkels en hele families, soms hebben ze zo veel op de scooter of fiets geladen dat je de persoon niet meer ziet.

alles gaat hier op een rustig relaxt tempo, het verkeer is een stuk rustiger. Ze hebben hier meer auto’s omdat de straten breder zijn. De mensen zijn hier veel aardiger dan in het noorden, en we hebben hier stand!

Voor 8 euro hebben we een mooie luxe kamer met bad , en een balkon boven het zwembad weten te regelen.  We bedachten dat we hier wel een weekje wilde uitrusten voordat we verder gingen met onze reis.

Hoi An is heel speciaal, na 4 dagen keek ik nog met bewondering naar alle winkels waar je kleding kon ontwerpen en op maat kon laten maken. Eigenlijk alle winkel die er waren, waren voor op maat gemaakte kleding (een hele stad/ dorp vol, overal waar je kon kijken)

Bennie heeft een 3 delig pak laten maken, en ik heb 2 jurkjes ontworpen en laten maken.

Voor de rest kost fresh bier zoals ze dat hier nomen 20 euro cent, en worden er overal flyers uitgedeeld met waar je gratis drank kan krijgen. We hadden met een groepje backpackers een mooi schema opgesteld zodat je van 8 tot 1.30 gratis kon drinken bij verschillende cafe’s.  Er zat niet veel alcohol in dus je moest wel een beetje je best doen. We hebben veel met onze stalker opgetrokken die ben heet en die al 2 weken overal opduikt waar wij ook zijn. Wat kan ik over hem  vertellen? Hij is vreemd, aanwezig en grappig. Maar daar houden wij wel van.

Op naar Nha trang!

Groetjes Milou

1. Bert Ars:
    11 november 2012
    leuk om weer nieuwe ervaringen op te doen.
    Hoe gaat het met Bennie nog last van zijn been.
    Nog veel plezier daar groetjes Bert
  2. Astrid:
    Heyyyy kuntelll en Bennie,
    Leuk weer een verslag over jullie leuke ervaringen! Klinkt allemaal suuupergoed! Echt heel gaaf:-) Hier gaat ook alles zijn gangetje:-)
    Tot het volgende verslag en geniet!
    Liefs As xxx
  3. Kees:
    Hoi Milou en Bennie
    Pittige reis hoor maar wel heel leuk zo te lezen.
    Driedelig pak uhhh volgend jaar na thuiskomst trouwfeestje???
  4. Milou:
    11 november 2012
    Hoi het is wel wat minder geworden hopelijk is het morgen over.
    Uhmm kees dat zien we dan weer wel ;P
  5. BennieandMilou:
    oops dat was ik :)
  6. Petra:
    12 november 2012
    Hoi milou,
    Strak jurkje heb je laten maken. Het staat je goed! Geniet van het zwembad en van de aardige mensen. Het klinkt daar gezelliger dan in noord vietnam.
    Groetjes van Petra
  7. Ron Busio:
    13 november 2012
    Geweldig, een echte levens ervaring dus. ben een beetje jaloers, veel plezier nog, Gr Ron
  8. Netty:
    15 november 2012
    Mooi jurkje Milou. Als het pak klaar is Bennie moet je ook op de foto hoor!
    Fijne reis verder nog!!!
  9. Sabine:
    16 november 2012
    Wow wat een ongelooflijk vette foto's! heerlijk! En bennie strak in pak is zeker niet slecht! Goeie keus, trouwfotos idd in het vooruitzicht;) Geniet! Xx
  10. Coen:
    21 november 2012
    Klinkt goed weer, mooie foto's :)