Kampot Cambodia

14 december 2012 - Kâmpôt, Cambodja

Kampot Cambodja 9 de t/m 11 dec 2012

Kampot bekend als een klein sfeervol dorpje met aardige relaxte mensen.

We kwamen ‘s avonds laat aan, zoals gewoonlijk duurde de rit een aantal uur langer dan vooraf verteld was. We hebben meteen een hotel geboekt en een tip voor de volgende dag.

Vandaag stonden we vroeg op om naar een verlaten spookachtig dorpje ta gaan. Schijnbaar is hier een aantal jaar geleden een thriller opgenomen. Het is een dorpje bovenop een berg waar de Vietnamezen en Cambodjanen tegen elkaar hebben gevochten in de oorlog. De Cambodjanen zaten in he oude hotel/ casino en de Vietnamese in de kerk, waar ze elkaar beschoten. Hierna is het dorpje zo gebleven zoals het is achter gelaten. Alleen zijn er wat politiemannen die hele dagen de wacht houden en zelf in sommigen oude vieze afgebrokkelde huisjes slapen. (het eerste wat ik in een hoekje zag liggen waren 50 lege blikken bier?!).

Later op de dag hebben we nog een waterval bezocht die was bezaaid met hordes monniken die een uitje hadden. En ’s avond hebben we nog een boottocht gedaan met zons ondergang.

De volgende dag zouden we met de minibus naar Sihanoukville gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Astrid:
    14 december 2012
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen! Echt super leuk dag jullie elke dag weer hele andere dingen zien en ervaren! Geniet ervan en ik wacht met smacht op het volgende reisverhaal:-) Liefs Astrid
  2. Bert Ars:
    15 december 2012
    Ja inderdaad het is voor ons ongelooflijk wat jullie allemaal beleven in zo een korte tijd. Tot het volgende verhaal maar weer
  3. Coen:
    18 december 2012
    Beter peter! Klinkt wel lachen zo'n spookdorpje!