New York 21-06-13 25-06-13

14 juli 2013 - New York City, Verenigde Staten

New York

Van Kathmandu de hoofdstad van Nepal naar New York. We vlogen over Amsterdam, het was wel een raar gevoel dat je over alle vrienden, familie en bekenden heen vliegt zonder ze even gedag te kunnen zeggen. Nepal-Kathmandu is een van de grootste verschillen die je maar kan bedenken,  van 1 van de armste naar 1 va de modernste steden ter wereld.

Toen wij New York binnen kwamen, merkte wij op dat we New York zo rustig, schone lucht, en niet hectische vonden. Ik denk dat wij de enige op de hele wereld zijn die dat vinden en niemand snapte onze menig ook echt. Maar wat wil je als je net uit Kathmandu, hectische zooitje ongeregeld met vieze smoglucht komt.

In New York zijn we natuurlijk naar times square geweest en, hebben we een wasbeer gespot in het Central park. We zijn naar de mermaid parade geweest, deze werd gehouden om het begin van de zomer te vieren. De parade was aan het strand op Coney Island (een soort pretpark eiland). Iedereen liep met blote borsten als zeemeermin of zee dier over straat, wat een mafkezen hebben we daar gespot! Uiteindelijk was de parade afgelopen en zijn we bij een groepje muzikanten gaan zitten op het strand, iedereen zocht een instrument, dit kon zijn: bloempot, blikje, emmer en een nieuwe band werd gevormd! De kring werd steeds groter en steeds meer  mensen kwamen mee doen en we hadden zelfs publiek!  ’s Avonds zijn we op stap gegaan ergens in New York waar normaal geen toeristen komen: the three jolly pidgeons en iedereen was blij eens toeristen in hun kroeg te zien!

Wij sliepen op Staten Island, daar hadden we een goedkope kamer gehuurd van een vrouwtje die wat geld wilde bij verdien. 2x per dag gingen we heen en terug met de ferry naar Staten Island een ritje van 30 min, maar wel een heel mooi ritje, en gratis! Je komt langs The Brooklyn bridge, het vrijheidsbeeld, Je zie heel Manhatten met het empire state building voor je als een soort eiland voor je in het water liggen, heel mooi!

1. Bert Ars:
    14 juli 2013
    Hoi Bennie en Milou
    Het zal inderdaad wel een wereld van verschil zijn geweest maar mooi dat je dat ook weer gezien hebt
  2. Petra:
    19 augustus 2013
    hoi Milou,
    Wat enorm gaaf dat je verschillende dingen doet op je reis. Die foto van Bennie in de metro is geweldig!
    Groetjes Petra
  3. Milou:
    23 augustus 2013
    dank je Petra! Hoe is het met jou? Op 40 aan het werk hoorde ik?