Sihanoukville en Koh Kong, Cambodia

20 december 2012 - Sihanoukville, Cambodja

Sihanoukville 11 t/m 17 dec 2012

Dit het de partyplek van Cambodia, je hebt hier niet te maken met cultuur. Het gaat hier om zon, zee, feesten en lekker eten.  Elke dag een hamburger ontbijt omdat die hier zo goedkoop zijn vergeleken de rest. Ook word er veel bier gedronken omdat dat goedkoper is dan water.

In Shinanoukville zijn we de eerste dag lekker op het strand gaan chillen hierbij viel ons oog al snel op de BLACK MOON PARTY. Dit is een groot strandfeest met een bbq, lounge, dj’s en barretjes op een verlaten eiland zon 2,5 uur varen van shinoukville. .

De dag van vertrek liepen we naar de pier waar de boot zou vertrekken, we waren net op tijd en liepen naar de plek waar de 100den party People zouden staan wachten… na rond gekeken te hebben konden we niemand vinden die er uit zag of ze mee zouden gaan.

Uiteindelijk zaten we maar met 30 man op een grote partyboot, het voordeel hiervan was dat er zowat onbeperkt emmertjes gratis wiskey cola op ons zaten te wachten. Na de boottocht was iedereen al ladderzat. Het eiland is wel erg mooi maar veel te groot voor in totaal  40 -60 man??! Rond een uur of 1 gingen de meeste mensen slapen, behalve Bennie die met nog wat mensen tot een uur of 5 heeft volgehouden, en toen besloot ik uit bed te komen en nog even 2 uurtjes bij de mensen te gaan zitten die nog-of alweer wakker waren.

Het was in Shinanoukville erg gezellig, maar  beter voor onze gezondheid om verder te gaan naar: koh Kong

Koh Kong 17 dec t/m 19 dec

Koh Kong is een rustig niet toeristische dorpje waar we zo maar voor gekozen hebben omdat het op de kaart stond en op de route naar de stad Battambang (dachten we).

17 dec: De eerste dag hebben we iemand uit de US ontmoet waarmee we een hotelletje hebben geboekt en voor de volgende dag een trip.

‘s ’s Avonds hebben we een lekker restaurantje gevonden waar we konden gourmetten met zijn 3en.

18 dec: vandaag gaan we lekker met een prive bootje naar een eiland, hopelijk dolfijnen spotten, snorkelen en naar de mangroven. Het was een super relaxte dag, met witte stranden (zonder toeristen) en super helder blauw water, op de terugweg met de boot hebben we nog dolfijnen gezien. En ’s avonds hebben we natuurlijk weer met zijn 3en gegourmet zoals gister.

19dec: jammer genoeg gaan we vandaag niet naar Battambang omdat er geen bussen heen gaan. Dit betekend dat we met de bus 6a7uur naar Phnom Penh moeten en de volgende dag een bus 6a7 uur nar Battambang moeten. I.P.V. in 5 uur naar Battambang L.

1. Astrid:
    20 december 2012
    Suuuuper leuke verhalen weer zeg:-) Ik ben jaloerss:-) Leuke foto's ook! Jullie zullen niet afvallen met dat drinken en eten haga, hamburgers als ontbijt, wel heeel lekker hoor!!
    Morgen krijgen we eindelijk de sleutel:-) Lekker klussen!!!!:-)
    Veel plezier daaar en weet dat jullie t niet echt vieren, maar hele fijne kerstdagen:-)
    Liefs As xxxxx
  2. Beppie:
    23 december 2012
    Hoi Bennie en Milou.
    Schitterend, ik ben weer eventjes bijgelezen. En wat een mooie foto's. Geniet maar volop, maar word geen alcohollisten, water is ook erg lekker. Wil jullie fijne feestdagen toe wensen, overmorgen is het hier kerstmis. Word er daar ook iets gevierd of kennen ze dat niet. Ik zal een extra wijntje op jullie gezondheid drinken.
    Veel plezier daar en vele groetjes van ons Ronald, Richard, Jos en Beppie
  3. Oma en fam romme:
    26 december 2012
    hoi vakantiegangers leuk hoor ons zo jaloers maken met die mooie witte stranden en lekker snorkelen lekker genieten hoor en fijne kerstdagen en niet te dicht bij die blote man gaan staan hoor voor ons hoefie niet op de foto hoor hahaha vele groetjes kevin maik ad en agnes en een pootje van rocky