Bennie and Milou take over Hanoi 25-10-2012

25 oktober 2012 - Ha Noi, Vietnam

Xin chào!’ (hoi)

We zijn dinsdag de 23ste aangekomen in Hanoi naar 26 uur reizen. De reis ging vrij soepel alleen 1 uur vertraging van KL naar Vietnam. Tot nu toe wordt ik door de jet lag elke morgen om 5 uur wakker, dus heb ik mooi de gelegenheid om een verhaaltje neer te typen voordat Milou wakker wordt.

De eerste indruk een enorm drukke chaotische stad, we deden er gemiddeld 5 minuten over om een klein straatje over te steken, de enige manier waarop er wordt genavigeerd is dan ook met de toeter.. Maar het went snel gewoon rustig blijven lopen en bidden dat het goed komt ;)

Het hotel is goed, en goed gelegen, midden in old quarter waar eigenlijk alles te doen is. Rondom het hotel zijn allerlei straatjes waar per straat verschillende dingen verhandeld worden, van krasloten en voedselmarkten tot de meest nieuwe apparatuur. Hierbij is het net zon chaos als het verkeer op straat. Tijdens het lopen kom je allerlei mensen tegen die bv ineens je schoen gaan plakken of een naald erdoorheen steken omdat er daar dan schijnbaar een flapje loshangt. Milou kreeg tijdens het lopen een hoed op haar hoofd en een traditionele plank met mandjes eraan om dingen te vervoeren. Maargoed dit is gewoon een verkapte manier om mensen op te lichten want hierna willen ze hier geld voor en doen net alsof ze heel boos zijn als ze dat niet krijgen J Daarbij komt nog eens dat je het geld niet moet afgeven om te wisselen want dan snappen ze ineens niet meer wat je van ze moet.

Verder is alles vrij goedkoop tot nu toe, al moet hiervoor wel gehandeld worden. Biertje is hier ongeveer 60 cent en uit eten 2-3 euro (al krijg je nooit wat je wilt) de grootste kosten worden gemaakt in het hotel zelf 7 dollar p.p. Maar er zijn ook mensen die er 50 dollar voor betalen. owja 1 euro = 1,3 dollar en 26.000 dong.

We zijn gisteren (24 oktober) naar een populair theater geweest waar ze met poppen in het water op muziek dansen.. behoorlijk vage bedoeling dus.. ;) ook zijn we naar een oude gevangenis geweest en hebben we een drankje gedronken in het hoogste gebouw van de hoofdstad misschien wel 7 verdiepingen hoog!.. Haha En hebben vanuit hier de grote verkeers chaos bekeken.

Vandaag zijn we een stap verder gegaan door aan het verkeer deel te nemen eerst in een fietstaxi die tegen het verkeer inreed en vervolgens met zijn 3e op een scootertaxi. Beide ritten waren behoorlijk spannend, maar wel de moeite waard J verder nog een aantal tempels en oorlogsmuseums bekeken. Morgen  gaan we de cruise doen in Halong bay omdat we 4 jaartjes bij elkaar zijn!!

We hebben wat foto’s en filmpjes toegevoegd (als het uploaden gelukt is)

Byebye!

1. Coen:
    25 oktober 2012
    Beter peter haha, al genoeg meegemaakt dus! Zal wel relaxed zijn om straks weer uit de stad te zijn ;) have fun!
  2. BennieandMilou:
    25 oktober 2012
    Hehe ja, heb wel zin in die cruize lekker 4 dagen chillen op de boot en wat eilanden :)
  3. Robbert:
    Nice mate! ;)
  4. Astrid:
    25 oktober 2012
    Lieve Kuntel en Bennie! Leuk jullie verhaal zeg:-) Jullie hebben t super naar jullie zin lees ik al wel! Klinkt allemaal echt gaaf en superleuke foto's! Wel druk op de weg ja zeg pfff!
    En ooh die cruise wat jullie gaan doen, ik wil oooook! Gefeliciteerd vast met jullie 4 jaartjes en ga ervan genieten! Ik lees jullie volgende gave belevenissen wel weer!
    Dikke kus en knuffel As en San
  5. Gert:
    25 oktober 2012
    26 uur reizen.... Ik snap de ritme stoornis.
    Lekker hectisch stadje ook dus dat zal ook wel lekker in je systeem werken. Stay cool Bennie en niet ineens om je heen gaan slaan. De Bennie van tegenwoordig is wat rustiger gelukkig. Geniet van de rust op de cruise en geniet samen met Miloutje. Hier nog zonder drank dus veel energie. Gegroet en vaarwel:) op die cruise welteverstaan. Gert
  6. Michelle:
    25 oktober 2012
    Hee wat super leuk om nu al foto's te zien! Lijkt alsof jullie nu al een hoop hebben gezien.
    Milou ik zag dat je het t-shirt aan had!! Leuk zeg, Jack vond het ook leuk om te zien!

Veeel plezier en zie jullie wel weer op de volgende foto's!
  7. Marian:
    Hoi ,hoi,
    Leuke foto,s , jullie hebben al heel wat gezien en meegemaakt. Wat een drukte daar in die straatjes !
    Geniet maar lekker van het varen .
    gr. Loek en Marian
  8. Martin:
    26 oktober 2012
    Nice! ziet er hectisch uit!
  9. Bert Ars:
    26 oktober 2012
    Hoi Ben en Milou gefeliciteerd met je 4 jaar verkering.
    Het ziet er inderdaad erg druk uit daar in Hanoi maar ja daarna lekker varen dat lijkt me wel erg prachtig en ik ben benieuwd naar de fotos en verhalen. De natuur zal wel heel indrukwekkend zijn.
    Nog heel veel plezier en tot het volgende verhaal.
  10. Dirk:
    27 oktober 2012
    Hey ben en milou,

echt een hoop foto's al.. lijkt alsof jullie daar al heel wat plekjes gehad hebben. Hotel ziet er ook goed uit en relatief lekker goedkoop. Ook mooie omgeving daar door de cultuur met al die parkjes en marktjes enzo. Alleen zagen die poppen er toch wel een beetje freaky uit :P gefeliciteerd met jullie 4 jarig jubileum en veel plezier op de cruise samen ;) niet ziek worden he!

groetjes van Ileen en mij uit een alsmaar kouder wordend landje
  11. Massimo:
    28 oktober 2012
    Hi Ben, Gefeliciteerd samen! Sounds good so far & leuke fotos! Het lijkt wel of jullie al een complete vakantie achter de rug hebben. Have fun! Groet, Patty en ik
  12. Bert Ars:
    28 oktober 2012
    Hoi allemaal ik heb van Bennie gehoord dat ze in een tyfoon genaamd ton tinh terecht zijn gekomen en dat was nogal heftig het zal nog wel de hele zondag duren maar ze zitten nu gelukkig in een stevig gebouw en ik ga ervan uit dat ze veilig zitten.
    groetjes Bert
  13. BennieandMilou:
    28 oktober 2012
    We zijn in orde, het is nu rustiger. We hebben sowieso veel geluk we in een baai zitten en verscholen achter een berg
  14. Milou:
    28 oktober 2012
    Het was wel spannend omdat je niet goed weet wat komen gaat. Het duurde de hele dag maar je wist niet wanneer het ergste punt kwam. Gelukkig viel alles mee en we kregen gratis bier haha. EEn boot kwam noodvoedsel brengen omdat we geen eten hadden. Maar het was te gevaarlijk om met de boot mee terug te gaan. Het is hier nu gezellig en muziek. het noodvoeddel was het lekkerste tot nu toe! Misschien kunnen mensen ons helpen om de weerspmstandigheden in de gaten te houden de komende dagen. In hanoi ,ha long bay en omgeving. We zullen zelf ook elke dag kijken overal is wifi.
  15. Bert Ars:
    28 oktober 2012
    Hoi Bennie en Milou, zoals ik het nu kan zien op internet zal de typhoon de komende dagen in kracht afzwakken en van Hanoi afgaan. Ik ben wel blij dat jullie nu veilig zitten het was wel even schrikken. Hopelijk maak je dit niet te veel mee. groetjes Pa
  16. Bert Ars:
    28 oktober 2012
    Oh ja het kan wel veel gaan regenen tot wel 300mm maar ja dat zal je wel merken. Misschien hier en daar overstromingen dus toch blijven uitkijken en tot horens hier gaat alles goed de schilders hebben vrijdag de kamer gewit en ik ben ook aan het verven geweest, groetjes Pa
  17. Oma en fam romme:
    28 oktober 2012
    hoi vakantiegangers proficiat met jullie 4 jarige verkering wat een mooie vakantie wel erg druk daar zeg en al bekomen van de schrik eng hoor hopenlijk word het beter weer nu heeeel veel plezier en we genieten van de mooie verhalen en fotos van jullie nu moet ik wel achter die computer gaan zitten haha vele groetjes ad maik kevin en agnes
  18. BennieandMilou:
    28 oktober 2012
    we zijn nu weer een uur of 5 verder, heb nog niet kunnen slapen mede omdat tot een uur terug de zee steeg, en de golven onzettend hoog zijn. Nu nemen de golven af ( nog 1/3 van wat het was) en het het tij is ongeveer op zijn hoogst als het eb wordt ga ik slapen. Er blijf iemand op de wacht zodat we evt altijd de berg op kunnen. Het ziet ernaar uit dat de storm richting china gaat. Het is lastig te volgen veel verschillende berichten. het is nu 3 am ik wacht nu nog 1 uur af. Milou ligt al wel te slapen.

groetjes,
    Bennie
  19. Mie:
    29 oktober 2012
    Heeeey allerliefste collega!!

Cool om jullie blog te lezen. Fijn dat alles goed verloopt tot nu toe!
    Ik mis je al wel hoor, nu al haha..
    Veel plezier en ben benieuwd naar het volgende avontuur!

Liefs Mieke
  20. Katrien:
    6 november 2012
    Wat leuk om dit allemaal te lezen, ik blijf jullie volgen!